San Fransisco

27 juli 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag een lange dag in deze mooie stad. Eerst maar een ritje met de cable car. Er stond al de hele lange rij. Zul je altijd zien dat er dan ook nog een kapot gaat en dat ie moet worden weggesleept, in dit geval eigenlijk weggeduwd! Afijn eindelijk zaten we er in en gingen naar Hyde street. We wilden van daar uit naar de Golden Gate Bridge open maar eenmaal op de pier zagen we slechts een klein stukje en border alleen mist. Scheelde wel een stuk lopen. nou dan maar op naar Lombard Street, het meest kronkelige straatje. Mensen staan met de auto in de file om hier door te tijd en, staan ook age ten on het verkeer te regelen. Wij liepen via de trap naar beneden. Na bij de Subway wat gegeten te hebben ging het richting Pier 39. Wat een drukte daar zeg. Veel zeeleeuwen za ten hier niet. Name een ijsje genomen te hebben, waar het eigenlijk geen weer voor was, naar Pier 33.Op naar Alcatraz. Een boottochtje van 15 minuten. Best indrukwekkend zo'n gevangenis. Kregen eerst een introductie van seen gids en daarna een audio tour in het nederlands. Ook een kijkje genomen in het ziekenhuis van de gevangenis. Hierna hebben we ons opgesplitst. Jornt en ik wooden wat meer weten over Al Capone en Thimo en Jos gingen voor de werking van de celdeuren. We namen de laatste boot terug en name een lange wandeling waren we on 22.45 uur terug in het hotel

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl